10 powodów, dla których Twój biznes potrzebuje skutecznej i atrakcyjnej strony internetowej - Codelite

STRONY WWW

PROJEKTY GRAFICZNE

POMOC TECHNICZNA

2 maja 2019

10 powodów, dla których Twój biznes potrzebuje skutecznej i atrakcyjnej strony internetowej

Uważasz, że niepotrzebne Ci nowoczesne „wymysły”, aby skutecznie pozyskiwać klientów? A może podjąłeś decyzję o tym, aby wreszcie coś zrobić i pojawić się w sieci, aby efektywnie docierać do nowych klientów i sprzedawać więcej?

 

Niezależnie od Twojej obecnej sytuacji jedno jest pewne…

 

Przedstawiamy 10 powodów, dla których Twoja firma powinna mieć witrynę internetową wraz z wyjaśnieniem, jak to skutecznie wpływa na realny wzrost przychodów w każdym biznesie.

 

 

Powód 1: Wygrywają te firmy, które klienci widzą

Realia są takie, że dzisiaj najwięcej sprzedają przedsiębiorstwa, które można łatwo znaleźć w internecie.
Co więcej, firmy z gorszym jakościowo produktem, ale za to lepiej wypromowane, osiągają większe sukcesy od tych, których produkt jest lepszy, ale klienci go nie znają.

Strona internetowa daje Ci więc możliwość docierania do szerszego grona potencjalnych klientów, aby krok po kroku zaznaczać swoją obecność w ich podświadomości. Bo nawet jeśli ktoś nie kupi od razu po wejściu na stronę, to i tak nie tracisz go bezpowrotnie, o czym powiemy w dalszej części.

 

 

Powód 2: Strona jako sprzedawca dostępny 24h/7

Główna zaleta strony internetowej to fakt, że jest dostępna dla potencjalnych klientów przez całą dobę.

To Twój sprzedawca, który działa niezależnie od godzin otwarcia firmy. Klient w każdej chwili może zapoznać się z produktami lub usługami, aby następnego dnia skontaktować się w sprawie zakupu lub od razu złożyć zamówienie.

 

 

Powód 3: Wyższa wiarygodność

Większość osób, zanim podejmie ostateczną decyzję zakupową, przeskanuje internet w poszukiwaniu dowodów, czy aby na pewno jakaś firma jest godna ich zaufania.

Przy pomocy strony www, możesz więc stale służyć konsumentom online i zwiększyć swoją wiarygodność jako właściciela firmy, np. przedstawiając opinie klientów, którzy już skorzystali.

Na stronie możesz również umieścić czat, gdzie szybko odpowiesz na ewentualne pytania klientów i usuniesz ostatnie przeszkody przed zakupem.

 

 

Powód 4: Piksel Facebooka – skutecznie przypominaj się klientowi

Żeby ktoś kupił, to najczęściej potrzebuje kilka razy zobaczyć reklamę, czyli mieć jakikolwiek powtarzalny punkt „styku” z Twoją marką.

Jak masz skutecznie przekonać do siebie osobę, która w pośpiechu zobaczy baner reklamowy na mieście, czy ulotkę? Małe szanse, że ktoś od razu chwyci za telefon i zadzwoni z zamiarem kupna, prawda?

I tak ukazuje się nam jedna z największych zalet posiadania własnej strony internetowej. Co to takiego?

Otóż możesz na niej umieścić „niewidzialny” skrypt tzw. Piksel Facebooka, czy skrypt Google Ads. Pozwalają one wyświetlać spersonalizowane reklamy na Facebooku lub w Google tym użytkownikom, którzy przynajmniej raz odwiedzili Twoją witrynę. Znacznie zwiększasz więc szansę, że taka osoba zdecyduje się na zakup właśnie u Ciebie, bo ciągle widzi właśnie Twoje komunikaty.

 

 

Powód 5: Edukacja klientów i sprzedaż bez sprzedaży

Strona internetowa może pełnić funkcję edukacyjną. Pokazujesz klientom, jak produkt rozwiąże ich problemy, z którymi prawdopodobnie zmagają się od dłuższego czasu.

Najlepsze w tym wszystkim jest, że takie materiały nie wyglądają, jak typowa sprzedaż. Generują jednak kolejne wejścia na stronę, np. z Google, czy mediów społecznościowych i koniec końców prowadzą do złożenia zamówienia. Dzieje się to w subtelny i mało inwazyjny sposób.

 

 

Powód 6: Konkurencja na Ciebie nie poczeka

Im dłużej zwlekasz, tym większe pole do popisu oddajesz swojej konkurencji.

Badania pokazują, że gdy konsument ma określony problem, to najpierw rozpoczyna poszukiwania rozwiązania w internecie. Aż 72% osób korzysta z internetu, aby znaleźć materiały edukacyjne, recenzje i referencje.

Jeśli więc nie masz strony www, to tak naprawdę rezygnujesz z udziału w boju o klienta. Dajesz kupującym powód do zakupu od innej marki, bo tamtą da się znaleźć.

 

 

Powód 7: Lepsze pozycjonowanie i SEO – pojawisz się w Google, gdy ktoś wpisze określoną frazę związaną z Twoją branżą

Mając stronę internetową, możesz sprawić, że po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarkę, np. “hydraulik w krakowie”, klient znajdzie właśnie Ciebie. To oczywiście wymaga pewnych działań, takich jak np. regularne wpisy na bloga, czy odpowiednich tekstów na stronie.

W dłuższej perspektywie generuje fenomenalne efekty. Z pewnością ucieszy Cię fakt, że jeśli strona www jest dobrze pozycjonowana w wynikach wyszukiwania Google, to masz darmowy ruch oraz reklamę na lata.

 

 

Powód 8: Atrakcyjna prezentacja usług i produktów

Klienci często dzwonią lub piszą, a Ty kolejny raz musisz opowiadać im o produktach i powtarzać ciągle same informacje od nowa? Czujesz, że marnujesz przez to mnóstwo czasu, który mógłbyś wykorzystać na rozwój swojej działalności?

Strona internetowa sprawi, że zainteresowane osoby wstępnie zapoznają się z Twoją ofertą, a dopiero później zadzwonią (najpewniej już z konkretnym zapytaniem ofertowym).

Oszczędzasz czas, a jednocześnie gwarantujesz klientom niezbędne informacje o produktach, usługach albo procesie realizacji w Twojej firmie.

 

 

Powód 9: Wyższa wiarygodność Twojej firmy w oczach klientów

Żyjemy w epoce mediów cyfrowych. Firma z ładną i profesjonalną stroną internetową zyskuje na wiarygodności. Panuje przekonanie, że gdy działalność ma własną witrynę, to znaczy, że jest bardziej godna zaufania niż ta, która jej nie posiada. Oczywiście nie zawsze taki tok myślenia znajduje zastosowanie, ale właśnie w ten sposób rozumuje większość klientów.

W 2018 roku aż 75% badanych osób przyznało się, że dokonało oceny wiarygodności danej firmy tylko na podstawie projektu jej strony internetowej.

 

 

Powód 10: Media społecznościowe to za mało, aby czuć się bezpiecznie

Wielu przedsiębiorców uważa, że skoro mamy Facebooka, czy Instagrama, to strona internetowa jest dzisiaj przeżytkiem.

Warto jednak pamiętać, że jeśli działamy wyłącznie w mediach społecznościowych, to losy swojej firmy powierzamy w ręce zagranicznych gigantów. Wystarczy jeden błąd (a łatwo go popełnić), a Twój fanpage zostanie zablokowany.

Co wtedy zrobisz? Zaczniesz wszystko od początku? Jaką masz pewność, że zbudujesz identyczną i zaangażowaną społeczność?

Tymczasem posiadając własną stronę internetową, jesteś w stanie zbierać np. maile do potencjalnych klientów, czy numery telefonów. Wtedy nie jesteś uzależniony od kogokolwiek, bo nawet jeśli Facebook padnie z dnia na dzień, to w Twoich rękach nadal masz bazę kontaktów, które możesz wykorzystać do generowania kolejnych sprzedaży.

 

 

Czujesz, że to coś dla Ciebie?

Firmowa strona internetowa, nie może być rozpatrywana jako koszt, ale inwestycja, która zwraca się stosunkowo szybko. Pod warunkiem, że jest zaprojektowana zgodnie z najnowszymi standardami – zarówno pod względem wyglądu, jak i skutecznego pozyskiwania klientów.

Z pewnością nie jest pigułką na całe zło. Natomiast pewne jest, że pomaga efektywniej pozyskiwać klientów i jest absolutną podstawą do prowadzenia skutecznych działań marketingowych w internecie.

Jeśli czujesz, że czas to zmienić i pokazać się w internecie, to zapraszamy na bezpłatną i niezobowiązującą rozmowę z naszym specjalistą. Wspólnie ustalimy, jakie konkretnie masz potrzeby oraz zaproponujemy optymalne rozwiązanie dopasowane zarówno do misji firmy, jak i budżetu.

Blog

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Bezpłatne omówienie projektu, nawet jeśli masz zaledwie pomysł na to, co chciałbyś stworzyć, po prostu się z nami skontaktuj, a pomożemy Ci go rozwinąć.
Nie stać Cię na to, aby z tego nie skorzystać!

Daniel
Webdevelopment
Norbert
Marketing